Φόρτωση Εκδήλωση

Ηλεκτρονικά βιβλία – Πλατφόρμα myDATA & Παραστατικά διακίνησης αγαθών-21.01.2025

ΝΕΑ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Διαδικτυακό σεμινάριο

(Βήμα – βήμα η διαδικασία της ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA με ενδεικτικά πρακτικά παραδείγματα. Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης αγαθών, πλήρης ανάλυση & μεθοδολογία)

Η λειτουργία της πλατφόρμας, η διαβίβαση των εσόδων, των εξόδων και των παραστατικών διακίνησης αγαθών και οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων και των λογιστών – φοροτεχνικών μέσα από χρηστικούς πίνακες και ενδεικτικά αναλυτικά παραδείγματα εφαρμογής

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΟΜΗΛΑΣ

Λογιστής – Φοροτεχνικός, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Συγγραφέας λογιστικών και φορολογικών βιβλίων, Πρόεδρος Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών, Μέλος της διαρκούς επιτροπής για την υποστήριξη της εφαρμογής και την αξιολόγηση του Ν.4308/2014 (Ε.Λ.Π.)

Αναλυτική θεματολογία

  • Ποιος είναι ο σκοπός διαβίβασης των εσόδων, των εξόδων και των λογιστικών εγγραφών τακτοποίησης
  • Πρόσφατες εξελίξεις
    • Οι κύριες αλλαγές στην απόφαση Α.1138/2020
    • Υποβολή δηλώσεων Φ.Π.Α. σύμφωνα με την απόφαση Α.1020/2024. Ανεκτές αποκλίσεις μετά την απόφαση Α.1108/2024 & δυσχέρεια συσχέτισης.
    • Χρόνοι (προθεσμίες) διαβίβασης των εσόδων – εξόδων και των παραστατικών διακίνησης αγαθών
  • Ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης.
    • Τι επιδιώκει η Α.Α.Δ.Ε. με την ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης αγαθών
    • Οι ρόλοι των συναλλασσόμενων (αποστολέας, αποστολέας τρίτος, μεταφορέας, μεταφορέας τρίτος, παραλήπτης, παραλήπτης τρίτος). Σε ποιες περιπτώσεις είναι εκδότες και σε ποιες είναι λήπτες για σκοπούς myDATA
    • Τι προβλέπεται για την Α’ φάση και τη Β’ φάση υλοποίησης
    • Υπόχρεοι, ανά φάση υλοποίησης, και μη υπόχρεοι στην ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης
    • Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων που διακινούν αγαθά από την 1.4.2025 και από την 1.10.2025
    • Φορείς του Δημοσίου. Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των φορέων του Δημοσίου που διακινούν αγαθά από την 1.1.2026
    • Πως θα γίνεται η διαβίβαση των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης στην πλατφόρμα myDATA, (προβλεπόμενοι τύποι παραστατικών, κατηγορίες χαρακτηρισμού)
    • Απλή & σύνθετη διακίνηση αγαθών. Μεθοδολογία ψηφιακής παρακολούθησης της διακίνησης (φόρτωση αγαθών, μεταφόρτωση αγαθών κ.λπ.)
    • Ο ρόλος των μεταφορικών επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών στη διακίνηση των αγαθών
    • Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος των αγαθών που παραλαμβάνονται από τον παραλήπτη. Αποκλίσεις στις ποσότητες (χρόνος και τρόπος διαβίβασης των ποσοτήτων που έχουν παραληφθεί)
    • Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υπόχρεοι στην ψηφιακή έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης. Προβλεπόμενες κυρώσεις για όσους συνεχίσουν, παρά το ότι είναι υπόχρεοι, να εκδίδουν «χειρόγραφα» στοιχεία διακίνησης
    • Ποιες είναι οι ενέργειες σε περίπτωση απώλειας διασύνδεσης
    • Τα σημεία που χρήζουν προσοχής στις αποφάσεις Α.1122/2024, όπως αυτή ισχύει μετά την τροποποίησή της με την απόφαση Α.1174/2024, και Α.1123/2024
    • Ειδικά θέματα ψηφιακής έκδοσης και διαβίβασης των παραστατικών διακίνησης αγαθών, (Τιμολόγια, Δελτία Αποστολής, Συγκεντρωτικά Δελτία Αποστολής, Αποδείξεις Λιανικής Πώλησης για παραλαβή από το κατάστημα και αποστολή στον παραλήπτη. Συγκεντρωτικά Δελτία Αποστολής. Μονάδες μέτρησης, συσκευασίες, αντιμετώπιση αγαθών που ζυγίζονται κατά την παραλαβή [τελική ζυγιζόμενη ποσότητα])
    • Η ψηφιακή παρακολούθηση των αποθεμάτων και οι έμμεσες μέθοδοι ελέγχου
    • Κυρώσεις για τη μη διαβίβαση και εκπρόθεσμη διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης αγαθών
  • Διαδικασία ηλεκτρονικής διαβίβασης των δεδομένων
    • Εκδότης και Λήπτης παραστατικών – Ρόλος του εκδότη και του λήπτη στη διαβίβαση των συναλλαγών εσόδων και εξόδων
    • Ο ρόλος των «Παραστατικών» myDATA. και η σχέση τους με τα παραστατικά Ε.Λ.Π. και τις λογιστικές εγγραφές
    • Σύνοψη και χαρακτηρισμός συναλλαγών. Ποιες πληροφορίες διαβιβάζονται και πως ενημερώνονται τα ηλεκτρονικά βιβλία των επιχειρήσεων
    • Ροή διαδικασίας
  • Ενδεικτικά παραδείγματα διαβίβασης συναλλαγών και ειδικά θέματα διαβίβασης με μετατροπή των παραστατικών Ε.Λ.Π. σε παραστατικά myDATA και παράθεση των λογιστικών εγγραφών στο απλογραφικό και διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
    • Κάθε παράδειγμα περιλαμβάνει το λογιστικό χειρισμό και τη φορολογική μεταχείριση του γεγονότος, τις σχετικές λογιστικές εγγραφές τόσο στην διπλογραφία όσο και στην απλογραφία και φυσικά τις απαραίτητες διαβιβάσεις στην πλατφόρμα myDATA (παραστατικό myDATA, κατηγορία Φ.Π.Α., τυχόν απαλλαγή, κατηγορία χαρακτηρισμού (category), ειδική κατηγορία (αν υπάρχει), τύπο χαρακτηρισμού (Ε3) και τον απαραίτητο σχολιασμό)
  • Παραλείψεις – Αποκλίσεις Διαβίβασης Δεδομένων myDATA
    • Η μεθοδολογία διαβίβασης Παραλείψεων και Αποκλίσεων
  • Φορολογικός έλεγχος και πλατφόρμα myDATA
    • Ποια δεδομένα από την πλατφόρμα myDATA θα χρησιμοποιούν οι ελεγκτικές υπηρεσίες για τον έλεγχο των φορολογικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων
    • Απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη σχέση της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA της Α.Α.Δ.Ε. με το φορολογικό έλεγχο των επιχειρήσεων
  • Κυρώσεις για την παραβίαση της υποχρέωσης για ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην Α.Α.Δ.Ε.
    • Μη διαβίβαση δεδομένων στοιχείων λιανικής πώλησης, που εκδίδονται μέσω Φορολογικού Ηλεκτρονικού Μηχανισμού (Φ.Η.Μ.) στο ESend
    • Μη διαβίβαση και εκπρόθεσμη διαβίβαση συναλλαγών εσόδων – εξόδων και εγγραφών τακτοποίησης στην πλατφόρμα myDATA.
Ιανουάριος 21 2025

Λεπτομέρειες

Ημερομηνία: 21 Ιανουαρίου, 2025
Ώρα: 4:00 μμ
Κόστος: 50,00Euro
Εκδήλωση:

Χώρος εκδήλωσης

Online σεμινάριο

Πρόγραμμα

  • Ώρα έναρξης: 16:00 μ.μ.
  • Εισηγητής: Γιώργος Α. Κορομηλάς
  • Λογιστής – Φοροτεχνικός, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Συγγραφέας λογιστικών και φορολογικών βιβλίων. Εισηγητής σεμιναρίων. Πρόεδρος Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών – Μέλος της διαρκούς επιτροπής για την υποστήριξη της εφαρμογής και την αξιολόγηση του Ν.4308/2014
  • Μετά το πέρας του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα μπορούν να κατεβάσουν σχετικές σημειώσεις.
  •  

Το σεμινάριο πραγματοποιείται μέσω ειδικής πλατφόρμας διεξαγωγής webinar και δεν μαγνητοσκοπείται.

Η συμμετοχή σας θεωρείται έγκυρη μετά την εξόφληση του κόστους συμμετοχής, οπότε και θα σας σταλεί το link (σύνδεσμος) για την παρακολούθηση του σεμιναρίου.

Διοργανωτής

Tax Advisors IKE
Τηλέφωνο: 210 5786911
Email:
Ιστοσελίδα: Δείτε τη σελίδα του οργανωτή
0